نمایشگاه بین‌المللی تبریز فرصتی برای معرفی صنایع‌دستی/ صنایع‌دستی میراثی زنده برای نسل‌های آینده است

معاون صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی تبریز، این رویداد را فرصتی مغتنم برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنری ایران و ایجاد بازارهای جدید برای هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه دانست.

به‌گزارش میراث آریا، فرشاد به آفرین امروز شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز با محوریت تولیدات صنایع‌دستی، زمینه‌ای ایده‌آل برای ارائه دستاوردها و محصولات متنوع هنرمندان ایرانی فراهم می‌کند که علاوه بر آن، این رویداد می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و به‌عنوان محرک اقتصادی، به افزایش میزان صادرات تولیدات صنایع‌دستی کمک شایانی کند.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌ها فرصت‌هایی بی‌نظیر برای ارتقای صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی‌ تلقی می‌شوند که در این راستا، نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تبریز نه‌تنها به نمایش تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهد پرداخت، بلکه زمینه‌ساز تعاملات فرهنگی و تجاری میان هنرمندان داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

او همچنین به نقش مؤثر این نمایشگاه در حمایت از صنایع‌دستی بومی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای کهن‌شهر تبریز به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور، این نمایشگاه می‌تواند موجب تقویت جایگاه ایران در بازارهای جهانی و کمک به حفظ و احیای صنایع‌دستی هنرهای سنتی شود.

به‌آفرین صنایع‌دستی را میراثی زنده برای نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: صنایع‌دستی بازتابی از هنر و فرهنگ گذشتگان است که به‌طور مداوم با خلاقیت نسل‌های جدید همگام می‌شود. همچنین صنایع‌دستی با حفظ تکنیک‌ها و مواد اولیه بومی، به نسل‌های آینده منتقل شده و علاوه بر حفظ فرهنگ و هویت تاریخی، به‌عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی پایدار، با افزایش جذب گردشگران، ملزومات لازم برای اشتغال‌زایی را نیز در جوامع محلی و روستایی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403063101873
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha